ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE 

 
Propozycje tematów kompleksowych na miesiąc: MARZEC

1. ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT

2. MARCOWA POGODA

3. WIOSNO, ACH TO TY!

4. MAMY RÓŻNE CHARAKTERY

 

Cele:

  • Rozwijanie mowy.

  • Rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi.

  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3.

  • Rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej.

  • Rozwijanie sprawności fizycznej.

  • Rozwijanie sprawności manualnej.

  • Rozwijanie kreatywności. 

  • Dbanie o porządek na stanowisku pracy. 

  • Zapoznanie z symbolami pogodowymi.

  • Wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach.

  • Zapoznanie z ptakami przylatującymi wiosną do Polski. Zdobywanie informacji na temat wiosny.

  • Integracja grupy.

  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji.

 

PIOSENKA DO NAUKI:

„MASZERUJE WIOSNA”

I. Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki

Ref. Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

II. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gume i robi balony
A z nich każdy jest zielony

Ref. Maszeruje wiosna…

III. Wiosno wiosno
Nie zapomnij o nas
Każda trawka chce
Być już zielona
Gdybyś zapomniała inną
Drogą poszła
Zima by została mroźna

Ref. Maszeruje wiosna….

 

WIERSZ DO NAUKI:

„PIERWSZY MOTYLEK”


Pierwszy motylek wzleciał nad łąką,
w locie radośnie witał się ze słonkiem.
W górze zabłądził w chmurkę i mgiełkę
sfrunął trzepocząc białym skrzydełkiem.

A gdy już dosyć miał tej gonitwy
pytał się kwiatków, kiedy rozkwitły?
Pytał się dzieci, kiedy podrosły?
Tak mu upłynął pierwszy dzień wiosny.