ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
1. ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT
2. MARCOWA POGODA
3. WIOSNO, ACH TO TY!
4. MAMY RÓŻNE CHARAKTERY
Cele:
-
Rozwijanie mowy.
-
Rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi.
-
Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3.
-
Rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej.
-
Rozwijanie sprawności fizycznej.
-
Rozwijanie sprawności manualnej.
-
Rozwijanie kreatywności.
-
Dbanie o porządek na stanowisku pracy.
-
Wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach.
-
Zapoznanie z ptakami przylatującymi wiosną do Polski. Zdobywanie informacji na temat wiosny.
-
Integracja grupy.
-
Rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji.
PIOSENKA DO NAUKI:
„MASZERUJE WIOSNA”
I. Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki
Ref. Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat
II. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gume i robi balony
A z nich każdy jest zielony
Ref. Maszeruje wiosna…
III. Wiosno wiosno
Nie zapomnij o nas
Każda trawka chce
Być już zielona
Gdybyś zapomniała inną
Drogą poszła
Zima by została mroźna
Ref. Maszeruje wiosna….
WIERSZ DO NAUKI:
„PIERWSZY MOTYLEK”
Pierwszy motylek wzleciał nad łąką,
w locie radośnie witał się ze słonkiem.
W górze zabłądził w chmurkę i mgiełkę
sfrunął trzepocząc białym skrzydełkiem.
A gdy już dosyć miał tej gonitwy
pytał się kwiatków, kiedy rozkwitły?
Pytał się dzieci, kiedy podrosły?
Tak mu upłynął pierwszy dzień wiosny.