Żabki – 5 latki
Propozycje tematów kompleksowych na MARZEC 2025
- Zwierzęta sprzed milionów lat
- Pogoda marcowa
- Wiosna ach to Ty
- Mamy różne charaktery
Cele:
- rozwijanie mowy,
- utrwalanie poznanych liter,
- budzenie zainteresowania literami,
- analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby,
- rozwijanie umiejętności odejmowania,
- doskonalenie umiejętności dodawania,
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 9,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
- wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabawy z piosenką,
- wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo-ruchowej,
- stymulowanie ekspresji słownej,
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł.
- poznanie litery: Z,z, U, u, C,c, Ł,ł
- wykonywanie eksperymentu z przenoszeniem lodu,
- poznawanie zwierząt z epoki lodowcowej,
- rozwijanie zainteresowania różnymi zjawiskami pogodowymi,
- doskonalenie koncentracji uwagi podczas zabaw,
- stworzenie przedszkolnego ogródka,
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
- wykazywanie zainteresowania zabawami badawczymi,
- utrwalanie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10,
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych,
- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie,
- wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej,
- rozwijanie funkcji poznawczych,
- wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy,
- rozwijanie umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę,
- rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie,
- kształtowanie postaw prospołecznych,
- zrozumienie konieczności robienia wiosennych porządków.
Poznamy piosenkę:
„Alfabet warzywno-owocowy” – Nutkosfera
To jest alfabet warzywno-owocowy
Jedz go często, na pewno będziesz zdrowy
To jest alfabet warzywno-owocowy
Dorodny i kolorowy
- A jak ananas, B jak banan,
C jak cytryna, D jak dynia,
E jak endywia, F jak fasola,
G jak gruszka, H jak hurma,
Ref.
II. I jak imbir, J jak jabłko,
K jak kiwi, L jak liczi,
a Ł milczy…
M jak marchewka, N jak nektarynka
O jak ogórek, P jak papryka
Ref.
III. R jak rabarbar, S jak sałata,
T jak truskawka,
U jak… yyy…urodziwa pomarańcza!
W jak wiśnia, Ygrek nic nie ma
Z jak ziemniak, Źet też nic nie ma
Została nam już tylko jedna literka,
Ta literka żet się nazywa,
A na żet się zaczyna żurawina,
I teraz już każda literka może śpiewa.
Ref.