Żabki – 5 latki

Propozycje tematów kompleksowych na MARZEC 2025

 

  1. Zwierzęta sprzed milionów lat
  2. Pogoda marcowa
  3. Wiosna ach to Ty
  4. Mamy różne charaktery

 

Cele:

  • rozwijanie mowy,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby,
  • rozwijanie umiejętności odejmowania,
  • doskonalenie umiejętności dodawania,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 9,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
  • wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabawy z piosenką,
  • wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • stymulowanie ekspresji słownej,
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł.
  • poznanie litery: Z,z, U, u, C,c, Ł,ł
  • wykonywanie eksperymentu z przenoszeniem lodu,
  • poznawanie zwierząt z epoki lodowcowej,
  • rozwijanie zainteresowania różnymi zjawiskami pogodowymi,
  • doskonalenie koncentracji uwagi podczas zabaw,
  • stworzenie przedszkolnego ogródka,
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
  • wykazywanie zainteresowania zabawami badawczymi,
  • utrwalanie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10,
  • kształtowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych,
  • zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie,
  • wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej,
  • rozwijanie funkcji poznawczych,
  • wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy,
  • rozwijanie umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę,
  • rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie,
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • zrozumienie konieczności robienia wiosennych porządków.

 

Poznamy piosenkę:

„Alfabet warzywno-owocowy” – Nutkosfera

 

To jest alfabet warzywno-owocowy
Jedz go często, na pewno będziesz zdrowy
To jest alfabet warzywno-owocowy
Dorodny i kolorowy

  1. A jak ananas, B jak banan,
    C jak cytryna, D jak dynia,
    E jak endywia, F jak fasola,
    G jak gruszka, H jak hurma,

Ref.
II. I jak imbir, J jak jabłko,
K jak kiwi, L jak liczi,
a Ł milczy…
M jak marchewka, N jak nektarynka
O jak ogórek, P jak papryka

Ref.
III. R jak rabarbar, S jak sałata,
T jak truskawka,
U jak… yyy…urodziwa pomarańcza!

W jak wiśnia, Ygrek nic nie ma
Z jak ziemniak, Źet też nic nie ma

Została nam już tylko jedna literka,
Ta literka żet się nazywa,
A na żet się zaczyna żurawina,
I teraz już każda literka może śpiewa.

Ref.