„Myszki” 3-latki

Propozycje tematów kompleksowych na LUTY

 

  1. Dbamy o swoje zdrowie
  2. Malujemy kolorowy świat
  3. Mamy różne domy
  4. Kim będę, gdy dorosnę

 

Umiejętności dziecka:

  • Inicjuje zabawy, czerpie radość ze wspólnej zabawy i przestrzega jej zasad
  • Poznaje własne możliwości, cieszy się ze swojego sukcesu
  • Z uwagą słucha różnych utworów literackich i aktywnie uczestniczy w rozmowie na ich temat
  • Rozwija zainteresowania czytelnicze – m.in. ogląda książki, omawia ilustracje
  • Rozwiązuje zagadki dotykowe i słowne
  • Dzieli proste wyrazy na sylaby
  • Ćwiczy dykcję
  • Utrwala nazwy zawodów, przyjmuje postawę szacunku wobec pracujących ludzi
  • Słucha opowieści kucharza o jego pracy
  • Wypowiada się na temat zawodu lekarza i nazywa narzędzia, których używa w pracy
  • Kształtuje postawę prozdrowotną, rozmawia na tematy związane ze zdrowiem
  • Zna pojęcie zdrowa żywność, umie odróżnić zdrowe produkty od niezdrowych
  • Wie o konieczności dbania o higienę osobistą i estetyczny wygląd
  • Rozumie znaczenie posiadania domu, dostrzega charakterystyczne cechy różnych domów, nazywa pomieszczenia
  • Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, ćwiczy koordynację oko – ręka
  • Usprawnia małą motorykę, ćwiczy precyzyjne ruchy palców dłoni
  • Wykazuje się refleksem i spostrzegawczością
  • Pogłębia umiejętność układania ciągów logicznych
  • Klasyfikuje przedmioty według ich przeznaczenia i koloru
  • Sprawnie przelicza w zakresie do 4
  • Koloruje według kodu
  • Utrwala nazwy kolorów, dostrzega barwy w otoczeniu, samodzielnie miesza farby
  • Swobodnie posługuje się dostępnymi materiałami i technikami plastycznymi – m.in. stempluje korkiem i połówkami warzyw, maluje farbami za pomocą dłoni i palców
  • Układa własne kompozycje z patyczków
  • Uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów naturalnych
  • Porusza się w rytmie granym przez nauczyciela na bębenku
  • Liczy dźwięki, które słyszy
  • Uczestniczy w zabawie muzyczno-ruchowej do piosenki
  • Bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, rozwija zwinność i sprawność
  • Chętnie uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu

 

Wiersz do nauki:

 

Mały misio dużo je

Chce być silny – to się wie.

Mały lisek dużo je

Chce być sprytny – to się wie.

Mała małpka dużo je

Chce być zwinna – to się wie.

A ty – jeśli wszystko zjesz

– będziesz tym, kim tylko chcesz!

 

 

Piosenka do  nauki:

 

„Ja jeden palec mam”

 

  1. Ja jeden palec mam,

Ja jeden palec mam

Ja jeden palec mam

I coraz szybciej gram

 

  1. Ja dwa palce mam…
  2. Ja trzy palce mam…
  3. Ja cztery palce mam…
  4. Ja pięć palców mam…
  5. Ja sześć palców mam…
  6. Ja siedem palców mam…
  7. Ja osiem palców mam…
  8. Ja dziewięć palców mam…

10.Ja dziesięć palców mam…