„Myszki” 3-latki
Propozycje tematów kompleksowych na KWIECIEŃ
- NA WSI
- PRACA ROLNIKA
- JAK POWSTAJE KSIĄŻKA
- CHRONIMY ŚRODOWISKO
Cele:
- Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.
- Zachęcanie do zachowań proekologicznych.
- Zapamiętanie cech, nazw zwierząt, prac polowych typowych dla gospodarstwa wiejskiego.
- Rozumienie wagi pracy rolnika.
- Wdrażanie do rozumienia legend dotyczących Polski.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego na boisku przedszkolnym
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
- Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
PIOSENKA DO NAUKI:
„ Jestem Polakiem” -sł. i muz. Bożena Forma
„I. Flaga biało-czerwona,
nasza polska flaga.
Przedszkolak o tym pamięta,
to bardzo ważna sprawa.
Ref.: Tatry, Bałtyk, Wisła,
orzeł w godle biały.
Piękna Polska – nasza Ojczyzna
– my, dzieci, ją kochamy.
- Kocham dom mój rodzinny,
lasy, łąki, pola
i wszystko, co mnie otacza,
i drogę do przedszkola.
Ref.: Tatry, Bałtyk…
III. Chcę być dobrym Polakiem,
Polskę chcę budować,
Chcę godnie żyć i uczciwie
W Ojczyźnie mej pracować.
Ref.: Tatry, Bałtyk…”
WIERSZ DO NAUKI:
„Na wiejskim podwórku” (Stanisław Kraszewski)
„Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!”