„Myszki” 3-latki

Propozycje tematów kompleksowych na PAŹDZIERNIK

  1. Bezpieczni na drodze
  2. Nasze zwierzaki
  3. Jesienny las
  4. Przygotowania do zimy

 

Cele, dziecko:

– śpiewa piosenkę i ilustruje jej tekst ruchem

– bierze udział w ćwiczeniach porannych

– uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat

– wie, jak wygląda sygnalizator świetlny

– wie, co oznaczają kolory świateł na sygnalizatorze

– bawi się zgodnie z rówieśnikami w kącikach zainteresowań

– wie, jak wygląda policjant w mundurze

– wie, na czym polega praca policjanta

– zna zasady przechodzenia przez ulicę

– rysuje kredkami

– rozwija sprawność manualną

– wie, że wyraz zebra może oznaczać zwierzę i przejście dla pieszych

– rozpoznaje oznaczenia przejścia dla pieszych

– wie, dlaczego pieszy powinien być wyposażony w odblaski

– rozpoznaje i nazywa kolory

– rozpoznaje i nazywa figurę geometryczną: koło

– interesuje się światem zwierząt

– jest wrażliwe na potrzeby zwierząt

– wie, że nie można podchodzić do nieznajomego psa

– zna pozycję ochronną  „na żółwia”

– samodzielnie składa obrazek z trzech części

– naśladuje głosy zwierząt

-określa położenie przedmiotów w przestrzeni, posługuje się pojęciami: za, na, pod, w, na górze, na dole

wie, że muchomor jest trujący

– wie, że nie należy niszczyć w lesie grzybów ani roślin

– rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w lesie: wilka, lisa, zająca i sarnę

– wie, że lasy należy chronić, bo stanowią one dom dla wielu zwierząt

– łączy obrazek z jego cieniem

– usprawnia narządy mowy – wykonuje ćwiczenia artykulacyjne

– wie, czym się różni praca leśniczego od pracy myśliwego

– zna zasady obowiązujące podczas pobytu w lesie

– liczy elementy w zakresie 3

– dodaje i odejmuje konkrety w zakresie 3

– buduje z klocków konstrukcje według własnego pomysłu

– wie, jak posługiwać się pędzelkiem podczas malowania

– miesza kolory farb – odkrywa świat barw

– rozwija ekspresję plastyczną

– zna pojęcie spiżarnia

– wie, po co ludzie gromadzą zapasy na zimę

– rozumie pojęcia: niski, wysoki

– wie, że niedźwiedź i jeż zapadają w sen zimowy, a wiewiórka nie

– wzbogaca słownictwo o wyrazy: dziupla, gawra, kopiec

– rozpoznaje i nazywa ubrania jesienno-zimowe

– ubiera się stosownie do warunków atmosferycznych

– śpiewa piosenki o prostej linii melodycznej

– uczy się tekstu piosenki na pamięć

– wie, że wiele zwierząt nie przetrwałoby zimy, gdyby nie pomoc ludzi

 

PIOSENKA

1, 2 i 3 Mama, tata śpi

4, 5 i 6 Ja chciałbym coś zjeść

7, 8 9, 10 Kosz owoców dziadek niesie!

Zaraz wszystkie zjem! Zaraz wszystkie zjem!

 

Ref. Ja cyferki znam,

Liczyć umiem sam.

Mogę zliczyć u biedronki,

Na skrzydełkach czarne kropki,

Ja cyferki znam, Liczyć umiem sam.

 

1, 2 i 3, Mama, tata śpi

4, 5 i 6 Chcę owoce jeść

7, 8 9, 10 Kosz owoców dziadek niesie!

Zaraz wszystkie zjem! Zaraz wszystkie zjem!

 

Ref. Ja cyferki znam…

 

WIERSZ

 

„10 PALCÓW”

10 palców mam
każdy stoi sam
czasem sobie porachuję
czy któregoś nie brakuje
czy je wszystkie mam
czy je wszystkie mam
Pierwszy palec wielki
wskazujący na figielki
trzeci palec to największy
a ten czwarty trochę mniejszy
piąty to paluszek mały
oto szereg cały!!