„Myszki” 3-latki

Propozycje tematów kompleksowych na MAJ

  • Łąka wiosną.
  • Wiosna na wsi.
  • Znam różne zawody.
  • Moi rodzice.

Cele;

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują.
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
  • odpowiadanie na pytania.
  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek.
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
  • korzystanie z toalety.
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy;
  • poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,
  • poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wychodzenia na spacer,
  • naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich głosów.
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
  • odkładanie prac na półki indywidualne.
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.
  • określanie tego, co dziecko lubi robić
  • wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,
  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób.
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • podawanie informacji, jak ma na imię mama, jak tata,
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
  • pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych.

 

 

PIOSENKA
,,Tralala dla mamy i taty”
Moja mama jest kochana.

Moja mama wszystko wie.

Kiedy do mnie się uśmiecha,
tak zaśpiewam jej:
Ref.: Tra, la, la, tram, pam, pam!

Najpiękniejszą mamę mam!

Tra, la, la, tram, pam, pam,

Zaraz mamie buzi dam.
W domu, w sklepie, na spacerze
z moim tatą nie jest źle.

Gdy prowadzi mnie za rękę,to uśmiecham się.
Ref.: Tra, la, la, tram, pam, pam!
Wspaniałego tatę mam!
Tra, la, la, tram, pam, pam,
mamie, tacie buzi dam.

WIERSZ
,,Dzień z rodziną”
Z mamą w tańcu się wyginam,
potem aerobik ćwiczę.
Z tatą skaczę jak sprężyna,
ćwiczę boks – mam rękawice.
A gdy siły już nie mamy,
bajki razem poczytamy.