„Myszki” 3-latki
Propozycje tematów kompleksowych na MAJ
- Łąka wiosną.
- Wiosna na wsi.
- Znam różne zawody.
- Moi rodzice.
Cele;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują.
- współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
- odpowiadanie na pytania.
- uważne słuchanie rozmówcy,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek.
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
- korzystanie z toalety.
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
- recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy;
- poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,
- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wychodzenia na spacer,
- naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich głosów.
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
- odkładanie prac na półki indywidualne.
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.
- określanie tego, co dziecko lubi robić
- wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób.
- uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
- podawanie informacji, jak ma na imię mama, jak tata,
- nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
- pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych.
PIOSENKA
,,Tralala dla mamy i taty”
Moja mama jest kochana.
Moja mama wszystko wie.
Kiedy do mnie się uśmiecha,
tak zaśpiewam jej:
Ref.: Tra, la, la, tram, pam, pam!
Najpiękniejszą mamę mam!
Tra, la, la, tram, pam, pam,
Zaraz mamie buzi dam.
W domu, w sklepie, na spacerze
z moim tatą nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę,to uśmiecham się.
Ref.: Tra, la, la, tram, pam, pam!
Wspaniałego tatę mam!
Tra, la, la, tram, pam, pam,
mamie, tacie buzi dam.
WIERSZ
,,Dzień z rodziną”
Z mamą w tańcu się wyginam,
potem aerobik ćwiczę.
Z tatą skaczę jak sprężyna,
ćwiczę boks – mam rękawice.
A gdy siły już nie mamy,
bajki razem poczytamy.