ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE 

Propozycje tematów kompleksowych na miesiąc: LUTY

1. DBAMY O SWOJE  ZDROWIE

2. MALUJEMY KOLOROWY ŚWIAT

3. MAMY RÓŻNE DOMY

4. KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ?

 

CELE:

Dziecko:

  • Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania

  • Wie, że litery budują wyrazy, z których powstają zdania

  •  Czyta proste wyrazy drukowane

  • Słucha różnych tekstów i wypowiada się na ich temat

  • Udziela płynnych odpowiedzi na pytania, budując coraz dłuższe zdania

  • Wzbogaca słownictwo i posługuje się nim

  • Dzieli wyrazy na sylaby i głoski

  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J

  • Wysłuchuje podane głoski w wyrazach

  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem

  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną

  • Doskonali słuch

  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi

  • Klasyfikuje przedmioty wg wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia

  • Rozpoznaje figury geometryczne

  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć

  • Rozpoznaje i rozróżnia brzmienie instrumentów perkusyjnych

  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych (maluje za pomocą piany i słomki)

  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem

  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych

  • Wykazuje się prawidłową postawą ciała

  • Wie, czym jest dbanie o zdrowie, wie jak ważne jest mycie rąk, kształtuje nawyki higieniczne

  • Wie, dlaczego ważne jest jedzenie owoców i warzyw

  • Interesuje się sztuką, zna pojęcia związane ze sztuką: malarstwo, rzeźba, galeria sztuki, portret, pejzaż, martwa natura

  • Wie, że domy ludzi w różnych częściach świata są budowane z innych materiałów

  • Potrafi wymienić kilka popularnych zawodów i określić, co ludzie wykonujący te zawody robią

  • Określa swoje zainteresowania, opowiada, jaki chciałoby wykonywać zawód i potrafi uzasadnić swój wybór

  • Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowania.

 

Wiersz do nauki:

„Myj zęby” Bożena Forma

„Każde dziecko dobrze wie,

że gdy ktoś cukierki je,

dziury w zębach ciągle miewa,

żadna plomba mu nic nie da.

Dobrą szczotkę zawsze miej,

mycie zębów powierz jej.

Niech wciąż dobrze je szoruje,

zabezpiecza, konserwuje.

My jesteśmy zęby twoje,

precz cukierki, ciastka, kremy,

masz dbać o nas całe życie,

psuć się więcej już nie chcemy.”

 

.

Piosenka do nauki: 

„Ulubiony zawód”

Słowa: Magdalena Szyszko-Kondej, Ewa Jakubowska

Muzyka: Ewa Jakubowska

1. Ja chcę leczyć ludzi,

będę więc lekarką.

A ja lubię śpiewać,

chcę być piosenkarką.

Od tygodnia myślę – kucharz zawód fajny.

Wolę kominiarza, strój ma cały czarny.

.

Ref. Fryzjer, żołnierz czy poeta,

wciąż się głowię i nic nie jem.

Co mam wybrać? Kto mi powie?

Wiem! Wiem! Wiem! Zostaniesz czarodziejem! (bis)

.

2. Żeby upiec bułki,

trzeba być piekarzem.

Ten, kto leczy koty,

jest weterynarzem.

Ja modelką będę, bo uwielbiam modę.

Coś ty, bądź strażakiem, lej na pożar wodę.

.

Ref. Sekretarka czy aktorka,

szepnij, proszę, mi na uszko.

Co mam wybrać? Kto mi powie?

Wiem! Wiem! Wiem! Zostaniesz z bajki wróżką! (bis)