Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Grupa „Żabki”

m-c Marzec 2024

 Tematy:

  • Przedwiośnie!
  • Zwiastuny wiosny.
  • Pracowita wiosna.
  • Wielkanocne zwyczaje.

 

  • Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Uświadamianie następstwa dni tygodnia.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.
  • Rozwijanie słownika czynnego dziecka.
  • Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
  • Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.
  • Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
  • Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.
  • Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
  • Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.
  • Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
  • Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
  • Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.

 

 

Nauka piosenki; „ Są takie Święta Wielkanocne”

 

Są takie święta wielkanocne – piosenka

Są takie święta raz do roku,

co budzą życie, budzą czas.

Wszystko rozkwita w słońca blasku

i wielka miłość rośnie w nas.

Miłość do ludzi, do przyrody

w zielone każdy z wiosną gra.

Już zima poszła spać za morza

a w naszych sercach radość trwa.

 

Ref. Kolorowe pisanki przez dzieci malowane,

pierwsze bazie, pierwiosnki, bratki wiosna nam śle.

Białe z cukru baranki jak zaczarowane,

małe, żółte kurczątka, zniknął cały już śnieg.

W piecu rosną sękacze, baby wielkanocne

I mazurek „filutek”, spójrzcie tam pierwszy liść.

Według starej recepty babcia barszcz ugotuje,

przyjdzie cała rodzina na te święta już dziś.

 

Czas ciepłe kurtki w szafie schować

i w naftaliny ukryć świat.

W szufladzie zaśnie czapka zimowa,

narty i sanki pójdą spać.

Bocian powrócił na swe gniazdo,

już leśnych kwiatów czujesz woń.

A słońce świeci mocno, jasno

i żabi rechot słychać z łąk.

Ref. Kolorowe pisanki przez dzieci malowane…

 

 

Przygotowujemy przedstawienie pt. „Wielkanoc, czyli o pewnej historii w kurniku” – wg M. Czoik – Nowickiej