RAMOWY ROZKŁAD DNIA
„Biedronki”
Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy
konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy
integrujące grupę. Praca indywidualna lub grupowa o charakterze korekcyjno – kompensacyjnym, wyrównawczym. Praca z dzieckiem zdolnym.
8:30 – 8:55
Realizacja zadań edukacyjnych zawartych w programie wychowania przedszkolnego poprzez zajęcia z całą grupą, gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej.
8:55 – 9:00
Czynności samoobsługowe, higieniczne.
9:00 – 9:25
Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. Higiena podniebienia, mycie zębów.
9:25 – 10:00
Zajęcia dydaktyczne – realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w przedszkolu programu wychowania przedszkolnego.
10:00 – 10:15
Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. Drugie śniadanie.
10:15 – 11:15
Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu, gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. W przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach
11:15 – 11:25
Czynności organizacyjne
11:25 – 11:55
Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
11:55 – 12:00
Czynności organizacyjne, samoobsługowe.
12:00 – 12:30
Obiad. Pomoc w nakrywaniu do posiłku. Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków, poprawnego zachowania się przy stole, właściwego posługiwania się sztućcami oraz używania form grzecznościowych. Czynności samoobsługowe.
12:30 – 13:00
Czynności organizacyjne, opiekuńcze, relaksacja na dywanie, poobiedni odpoczynek, ćwiczenia indywidualne.
13:00 – 15:00
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych, sprzyjających twórczości plastycznej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, opowiadanie lub czytanie bajek, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci.