ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE 

 
Propozycje tematów kompleksowych na miesiąc: MARZEC
 
 

1. OZNAKI WIOSNY

2. WSZYSTKO ROŚNIE

3. PRACOWITA WIOSNA

4. ŚWIĘTA WIELKANOCNE

 

Cele:

•Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny

• Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności

• Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

• Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach

• Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników

• Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów

• Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała

• Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej

• Kształtowania poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świąt religijnych – poznanie zwyczajów wielkanocnych

• Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom

 
 
  Wiersz do nauki:

„Pisanki”

Wczoraj kury tak gdakały,

nasze jajka oszalały.

Malowały się w paseczki

i w kółeczka i wstążeczki.

Teraz wszystkie krzyczą – hura hura

wesołego Alleluja!

 
 
Piosenka do nauki:

„Śniadanko baranka”

Królik chrupie marchew, myszka zjada serek.
Kotek pije mleko, kości je Azorek.

Teraz spytam: czy ktoś wie, co baranek je?
Baś, baś baranku, chodź na śniadanko, mam tu dla ciebie trawę i sianko.
Baś, baś baranku, pachnące sianko.
Nie mów: mee, nie mów: bee tylko jedz!

Misie lubią miodek, kurka ziarna dziobie.
Dzieci kaszkę z mlekiem zajadają sobie.

Teraz spytam…