Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Czego uczymy się w marcu w grupie „Pszczółek”?

  1. W teatrze.
  2. Ziemia krąży w kosmosie.
  3. Przedwiośnie.
  4. Wiosenne porządki.
  5. Wielkanoc!

 

Umiejętności dziecka:

  • Słucha z uwagą różnych tekstów
  • Wykazuje zainteresowanie książkami
  • Udziela odpowiedzi na pytania, stara się budować dłuższe zdania
  • Opowiada historyjki obrazkowe
  • Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Podczas zabawy przestrzega zasad współdziałania w grupie
  • Wie, kiedy może zwracać się o pomoc
  • Używa zwrotów grzecznościowych
  • Doskonali sprawność manualną – rysuje kredkami, rysuje na dużych powierzchniach, maluje na tkaninie, lepi z plasteliny, wycina nożyczkami, rysuje pastelami olejnymi
  • Przelicza elementy w zakresie 5
  • Próbuje nazywać figury geometryczne
  • Określa długość przedmiotów
  • Klasyfikuje przedmioty wg jakiejś cechy
  • Stara się nazywać za pomocą mimiki i gestów emocje
  • Buduje z kloców, układa z kloców mozaiki
  • Nazywa pierwsze wiosenne kwiaty
  • Nazywa części rośliny
  • Uczestniczy we wspólnym sadzeniu i sianiu roślin
  • Wymienia nazwy popularnych ptaków
  • Bawi się przy muzyce
  • Śpiewa piosenki
  • Zna tradycje związane z Wielkanocą
  • Poznaje zawody związane z teatrem
  • Wie, jak należy zachowywać się w teatrze
  • Wykorzystuje kukiełki do zabawy w teatr
  • Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowania

 

 

Piosenka „ Spotkanie z wiosną” (sł. i muz. B. Forma)

  1. Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,

słychać świergot ptaków,

a w ogrodzie spotkać można

miłych przedszkolaków.

 

Ref.: Wiosna, wiosna przyszła do nas,

bierzmy się za ręce.

Pośród młodej, bujnej trawy

kwiatów coraz więcej.

 

 

Wiersz ; „Marcowe słoneczko” – Cz. Janczarski

 

Jakie dziś jest niebo?

Błękitne…

Różowe…

Kto je tak maluje?

Słoneczko marcowe.

Kapie z sopli woda

I śnieg znika z łąki.

Słońce dzisiaj robi,

Wiosenne porządki!