Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
Czego uczymy się w marcu w grupie „Pszczółek”?
- W teatrze.
- Ziemia krąży w kosmosie.
- Przedwiośnie.
- Wiosenne porządki.
- Wielkanoc!
Umiejętności dziecka:
- Słucha z uwagą różnych tekstów
- Wykazuje zainteresowanie książkami
- Udziela odpowiedzi na pytania, stara się budować dłuższe zdania
- Opowiada historyjki obrazkowe
- Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
- Podczas zabawy przestrzega zasad współdziałania w grupie
- Wie, kiedy może zwracać się o pomoc
- Używa zwrotów grzecznościowych
- Doskonali sprawność manualną – rysuje kredkami, rysuje na dużych powierzchniach, maluje na tkaninie, lepi z plasteliny, wycina nożyczkami, rysuje pastelami olejnymi
- Przelicza elementy w zakresie 5
- Próbuje nazywać figury geometryczne
- Określa długość przedmiotów
- Klasyfikuje przedmioty wg jakiejś cechy
- Stara się nazywać za pomocą mimiki i gestów emocje
- Buduje z kloców, układa z kloców mozaiki
- Nazywa pierwsze wiosenne kwiaty
- Nazywa części rośliny
- Uczestniczy we wspólnym sadzeniu i sianiu roślin
- Wymienia nazwy popularnych ptaków
- Bawi się przy muzyce
- Śpiewa piosenki
- Zna tradycje związane z Wielkanocą
- Poznaje zawody związane z teatrem
- Wie, jak należy zachowywać się w teatrze
- Wykorzystuje kukiełki do zabawy w teatr
- Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowania
Piosenka „ Spotkanie z wiosną” (sł. i muz. B. Forma)
- Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,
słychać świergot ptaków,
a w ogrodzie spotkać można
miłych przedszkolaków.
Ref.: Wiosna, wiosna przyszła do nas,
bierzmy się za ręce.
Pośród młodej, bujnej trawy
kwiatów coraz więcej.
Wiersz ; „Marcowe słoneczko” – Cz. Janczarski
Jakie dziś jest niebo?
Błękitne…
Różowe…
Kto je tak maluje?
Słoneczko marcowe.
Kapie z sopli woda
I śnieg znika z łąki.
Słońce dzisiaj robi,
Wiosenne porządki!