Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Propozycje tematów kompleksowych na miesiąc STYCZŃ gr. „Pszczółki”

  1. „Zwierzęta zimą”
  2. ”Bezpieczne zabawy na śniegu”
  3. ”Święto Babci i Dziadka”
  4. „Bal karnawałowy”

 

Cele :

  • poznanie nazw i  wyglądu wybranych ptaków, które nie odlatują na zimę
  • zachęcenia do niesienia ptakom pomocy w czasie zimy
  • kształcenie umiejętności poprawnego budowania zdań
  • kształtowanie prawidłowej postawy w czasie ćwiczeń
  • kształtowanie nawyków higienicznych i przekonania o ich wpływie na zdrowie
  • rozwijanie zainteresowań grami, układankami, konstruowaniem i malowaniem
  • utrwalanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych; -wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne
  • kształtowanie odporności emocjonalnej i poszanowania praw innych w zabawie
  • nabywanie poczucia przynależności do rodziny
  • kształcenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
  • wdrażanie do kulturalnego zachowywania się w grupie
  • prezentowanie przed gośćmi wyuczonych wierszy, piosenek, tańców
  • kształtowanie umiejętności nazywania i  wyrażania uczuć
  • porównywane liczebności zbiorów przeliczanie w zakresie dostępnym dla dzieci
  • wzbogacanie aktywności plastyczno- technicznej
  • doskonalenie pamięci odtwórczej
  • rozwijanie wypowiedzi i tworzenia dłuższych zdań
  • rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

 

Wiersz do nauki :

„My się zimy nie boimy”

Zimny wicher dmucha,

Wieje nam do ucha,

Czapki ciepłe mamy,

Zimie się nie damy.

a lubimy taki wiatr,

Który śnieżek wieje w świat.

Śnieżek wieje już do dzieci,

Będzie bałwan, drugi, trzeci.

 

Piosenka do nauki:

„Babcia kucharka”–słowa i muzyka: Maria Tomaszewska

I Moja babcia ukochana

Bardzo pyszne robi dania.

Zupkę z cienkim makaronem i racuszki usmażone.

La, la, la…

Robi frytki i pączusie,

Niech najedzą się wnuczusie.

II Ja, gdy kiedyś będę babcią,

Też nauczę się gotować,

I co tylko wnuki zechcą,

Zawsze będę im szykować.

La, la, la …