ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
1. OZNAKI WIOSNY
2. WSZYSTKO ROŚNIE
3. PRACOWITA WIOSNA
4. ŚWIĘTA WIELKANOCNE
Cele:
•Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny
• Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
• Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
• Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach
• Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników
• Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów
• Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała
• Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
• Kształtowania poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świąt religijnych – poznanie zwyczajów wielkanocnych
• Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom
„Pisanki”
Wczoraj kury tak gdakały,
nasze jajka oszalały.
Malowały się w paseczki
i w kółeczka i wstążeczki.
Teraz wszystkie krzyczą – hura hura
wesołego Alleluja!
„Śniadanko baranka”
Królik chrupie marchew, myszka zjada serek.
Kotek pije mleko, kości je Azorek.
Teraz spytam: czy ktoś wie, co baranek je?
Baś, baś baranku, chodź na śniadanko, mam tu dla ciebie trawę i sianko.
Baś, baś baranku, pachnące sianko.
Nie mów: mee, nie mów: bee tylko jedz!
Misie lubią miodek, kurka ziarna dziobie.
Dzieci kaszkę z mlekiem zajadają sobie.
Teraz spytam…
”