ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE 

 
Propozycje tematów kompleksowych na miesiąc: CZERWIEC

1. WAKACJE TUŻ, TUŻ

2. KOLORY LATA

3. DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE

4. JEDZIEMY NA WAKACJE

 

Cele:

  • Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, układanie symboli (liter, cyfr) według wzoru i z pamięci.
  • Czytanie prostych wyrazów i zdań.
  • Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
  • Wdrażanie do rozwiązywania zadań z treścią.
  • Dekodowanie i kodowanie informacji za pomocą znaków i liczb.
  • Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Poszerzanie czynnego słownika dziecka.
  • Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i eksperymentów i wyciągania wniosków na ich podstawie.
  • Rozbudzanie zainteresowania zjawiskami atmosferycznymi.
  • Uświadamianie, że wszyscy mają równe prawa.
  • Zwracanie uwagi na nierówności ekonomiczne panujące pomiędzy ludźmi i zwracanie uwagi, że nie należy się chwalić tym, co się posiada.
  • Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.
  • Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta
  • Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Rozbudzanie zainteresowania pięknem krajobrazów Polski.
  • Rozwijanie umiejętności obserwowania, porównywania, wyodrębniania cech charakterystycznych dla danego krajobrazu.
  • Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego z nieprzestrzegania zakazów podczas zabaw wakacyjnych.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych.
  • Rozwijanie zainteresowania szkołą jako nowym środowiskiem; umożliwienie poznania i zaaklimatyzowania się w nowym środowisku.
  • Zachęcanie do zastanawiania się nad tym, co może dziecko spotkać w szkole; tworzenie pozytywnego obrazu szkoły.
  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
  • „Czytankowo” –słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.

 

Wiersz do nauki:

Indywidualne wiersze na uroczystość z okazji „Zakończenia Roku Przedszkolnego 2023/2024”.

 

Piosenka do nauki:

„KOLEJNY KROK” muz. i sł. Kasia Zaniat

1. Kończy się rok, kolejny krok wykonać czas.

Zamykam drzwi, żeby otworzyć się na świat.

To, co już znam, nowym zastąpi teraz los.

Nie boję się, bo znowu stanie przy mnie ktoś.

 

ref. Siłę mam, by wzbić się do góry.

Siłę mam, by patrzeć na chmury.

Siłę mam, by lecieć daleko stąd.

Siłę mam, by wzbić się do góry.

Siłę mam, by patrzeć na chmury.

Siłę mam, by iść czasami pod prąd.

 

2. Nie będę sam, przyjaciół mam tuż obok mnie.

Marzenia w ruch! Spełnię je wszystkie, kiedy chcę.

odliczam już, a gdy usłyszę słowo „start”,

rozpędzę się, bo wiem, że czeka na mnie świat!

 

ref. Siłę mam ….