ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
Propozycje tematów kompleksowych na miesiąc: CZERWIEC
1. W ZOO
2. JEDZIEMY NA WAKACJE
3. WITAMY LATO
4. BEZPIECZNE WAKACJE
Cele:
– Kształtowanie postawy badawczej.
– Wdrażanie do zdobywania wiedzy poprzez wykonywanie doświadczeń.
– Przygotowanie do czytania.
– Budowanie zdań poprawnych pod względem gramatycznym.
– Doskonalenie poczucia rytmu.
– Rozwijanie wyobraźni.
– Doskonalenie umiejętności liczenia elementów zbioru i klasyfikowania przedmiotów według określonej cechy.
– Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
– Poszerzanie wiedzy o przyrodzie.
– Doskonalenie umiejętności rozróżniania kierunków i określania położenia przedmiotów, rozróżnianie prawej i lewej strony.
– Utrwalenie figur geometrycznych.
– Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi.
– Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej.
– Poszerzenie wiedzy o różnych zawodach.
-Doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole.
– Kształtowanie umiejętności odszukiwania i nazywania kontynentów na mapie.
– Rozwijanie zainteresowania światem przyrody.
– Kształtowanie gotowości do czytania.
– Ćwiczenie rozpoznawania emocji i panowania nad nimi w sytuacji przegranej.
– Nazywanie środków transportu.
– Rozwijanie umiejętności czytania mapy Polski.
– Doskonalenie umiejętności w zakresie dodawania i odejmowania. Układanie zapisów matematycznych do zadań z treścią.
– Rozwijanie wyobraźni ruchowej oraz dźwiękowej.
– Doskonalenie orientacji w schemacie ciała.
– Rozbudzanie ciekawości i zainteresowania światem techniki.
– Rozwijanie umiejętności budowania zdań.
– Przyswajanie zasad bezpiecznego spędzania czasu wolnego oraz kulturalnego wypoczynku.
– Kształtowanie wiary we własne możliwości.
-Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania oraz układania i odczytywania zapisów matematycznych z wykorzystaniem cyfr i znaków,
– Rozwijanie sprawności manualnej,
– Doskonalenie umiejętności regulowania oddechu,
– Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
– Rozwijanie zdolności plastycznych,
– Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,
– Doskonalenie umiejętności układania rytmów.
– Utrwalenie znajomości poznanych liter.
– Utrwalenie znajomości poznanych cyfr.
– Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
– Rozwijanie sprawności fizycznej,
– Rozwijanie sprawności grafomotorycznej,
– Stosowanie zwrotów grzecznościowych,
– Rozwijanie wyobraźni dźwiękowej,
– Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach,
– Rozwijanie logicznego myślenia,
– Bogacenie wiedzy o zwierzętach egzotycznych.
– Poszerzanie wiedzy o muzyce,
– Kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania tekstu literackiego – wyciąganie wniosków.
– Zapoznanie zasad bezpiecznego spędzania wolnego czasu w górach, nad jeziorem, w lesie itp.
Wiersz do nauki:
Nauka indywidualnie przydzielonych ról na „Zakończenie Roku Przedszkolnego”.
Piosenka do nauki:
„Będę uczniem”
1. W pierwszych dniach w moim przedszkolu
Bardzo się wszystkiego bałam.
Byłam smutna, zagubiona –
W końcu byłam całkiem mała.
Teraz mogę śmiało stwierdzi:
Piękne chwile tu spędziłam.
Rzeczy ważnych , pożytecznych,
Właśnie tu się nauczyłam.
Ref.: Jestem szybka, jestem sprawna
I uczynna i zabawna.
Jestem mądra i wesoła
I nie straszna jest mi szkoła.
2. Znam litery w alfabecie,
Sprawnie liczę i rachuję.
Znam swój adres, numer domu,
Polskę na mapie wskazuję.
W piłkę gram jak Lewandowski,
Ringo rzucam wprost do celu.
Wiem jak zgodnym być w zabawie,
W grupie mam przyjaciół wielu.
Ref.: Jestem szybki, jestem sprawny
I uczynny i zabawny.
Jestem mądry i wesoły
A więc mogę iść do szkoły.
3. Śpiewać pięknie potrafimy
I tańczymy jak w balecie.
Do teatru czy muzeum
Zabrać śmiało nas możecie.
Bardzo sprawnie wycinamy,
To co chcesz narysujemy.
Z wierszykami i bajkami
W świat fantazji wędrujemy
Ref.: Kto jest szybki, kto jest sprawny
I uczynny i zabawny.
Kto jest mądry i wesoły
Może śmiało iść do szkoły.