ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE 

Propozycje tematów kompleksowych na miesiąc: CZERWIEC

 

  1.  WAKACJE TUŻ, TUŻ
  2. KOLORY LATA
  3. DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE
  4. JUŻ WAKACJE

Cele:

  • Wdrażanie do samodzielności w codziennych sytuacjach oraz stosowania zasad kulturalnego zachowania się przy stole, w czasie uroczystości, w miejscach publicznych.
  • Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za ład i porządek w najbliższym otoczeniu.
  • Systematyczne rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych i umiejętności regulowania siły i długości fazy wydechowej.
  • Rozwijanie umiejętności porozumiewania się werbalnego i niewerbalnego.
  • Rozwijanie umiejętności związanych z porządkowaniem, klasyfikowaniem, przeliczaniem.
  • Rozwijanie umiejętności rozumienia i porządkowania zdarzeń przyczynowo – skutkowych i sekwencji czasowych.
  • Zachęcanie i motywowanie do codziennego pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i sprawności fizycznej.
  • Uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia.
  • Kształtowanie umiejętności proszenia o pomoc w sytuacji zagrożenia;
  • Poznanie zawodów związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwem;
  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej jako warunku dobrego przygotowania do pisania i czytania.
  • Wdrażanie do śpiewu umiarkowanym głosem, z zachowaniem linii melodycznych piosenek;
  • Zachęcanie do gry na instrumentach melodycznych;
  • Rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia prac plastycznych i improwizacji muzycznych i ruchowych;
  • Motywowanie do uczestniczenia w życiu rodziny.

 

NAUCZYMY SIĘ PIOSENKI:

 

„Pomarańcza Paola”

To ja, pomarańcza, na imię mi Paola

Powinnam być duża jak piłeczka do baseballa

Ale nie urosłam jak inne pomarańcze

I z mandarynką wszyscy mylą mnie

Koledzy i koleżanki mówią mi:

„Paola, Jesteś za mała żeby iść do przedszkola”.

Lecz się nie przejmuję i bardzo siebie lubię

Bo jestem wyjątkowa, ola ola la!

Każdy jest piękny, czy mały czy duży,

Czy chudy czy gruby, w okularach lub bez

Podłużny, okrągły, kanciasty, pociągły,

Wąsaty, zębaty i uszaty też!

Ty też jesteś piękna! A Ty wspaniały!

A jak ktoś wam mówi, że jest inaczej, to się nie zna.

I w ogóle go nie słuchajcie!

Bo nie ma na świecie drugiego takiego i drugiej takiej jak ty!

Gdybyśmy wszyscy byli tacy sami

Byłoby nudno tak, że łojej!

Ale na szczęście różni nas wiele

I każdy z nas wyjątkowy jest

Ja jestem mała i pomarańczowa

Cebula jest żółta i ma dużo warstw

Szparag jest długi i chudy jak tyczka

A kokos jest okrągły i wszędzie włoski ma!

Każdy jest piękny, czy mały czy duży,

Czy chudy czy gruby, w okularach lub bez

Podłużny, okrągły, kanciasty, pociągły,

Wąsaty, zębaty i uszaty też!

Każdy jest piękny, czy mały czy duży,

Czy chudy czy gruby, w okularach lub bez

Podłużny, okrągły, kanciasty, pociągły,

Wąsaty, zębaty i uszaty też! …i włochaty.

I pryszczaty. I szczerbaty. I słupiasty.

I szponiasty. I błoniasty.

I plimplasty!

Hihi! Nie ma takiego słowa!

 

 

NAUCZYMY SIĘ WIERSZA:

 

WAKACYJNE PRZYGODY – Dorota Kossakowska

Chcę biegać po plaży i kąpać się w wodzie.

I chcę ciągle marzyć o wielkiej przygodzie.

Chcę łapać motyle oraz zbierać kwiaty.

To jest też zadanie dla mamy i taty.

Wakacyjna pora, przygód będzie wiele.

Będą się bawić wszyscy przyjaciele.

Bezpiecznie nad wodą i bezpiecznie w górach.

Biegamy po plaży i bujamy w chmurach.