ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
Propozycje tematów kompleksowych na miesiąc: CZERWIEC
- WAKACJE TUŻ, TUŻ
- KOLORY LATA
- DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE
- JUŻ WAKACJE
Cele:
- Wdrażanie do samodzielności w codziennych sytuacjach oraz stosowania zasad kulturalnego zachowania się przy stole, w czasie uroczystości, w miejscach publicznych.
- Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za ład i porządek w najbliższym otoczeniu.
- Systematyczne rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych i umiejętności regulowania siły i długości fazy wydechowej.
- Rozwijanie umiejętności porozumiewania się werbalnego i niewerbalnego.
- Rozwijanie umiejętności związanych z porządkowaniem, klasyfikowaniem, przeliczaniem.
- Rozwijanie umiejętności rozumienia i porządkowania zdarzeń przyczynowo – skutkowych i sekwencji czasowych.
- Zachęcanie i motywowanie do codziennego pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i sprawności fizycznej.
- Uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia.
- Kształtowanie umiejętności proszenia o pomoc w sytuacji zagrożenia;
- Poznanie zawodów związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwem;
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni.
- Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej jako warunku dobrego przygotowania do pisania i czytania.
- Wdrażanie do śpiewu umiarkowanym głosem, z zachowaniem linii melodycznych piosenek;
- Zachęcanie do gry na instrumentach melodycznych;
- Rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia prac plastycznych i improwizacji muzycznych i ruchowych;
- Motywowanie do uczestniczenia w życiu rodziny.
NAUCZYMY SIĘ PIOSENKI:
„Pomarańcza Paola”
To ja, pomarańcza, na imię mi Paola
Powinnam być duża jak piłeczka do baseballa
Ale nie urosłam jak inne pomarańcze
I z mandarynką wszyscy mylą mnie
Koledzy i koleżanki mówią mi:
„Paola, Jesteś za mała żeby iść do przedszkola”.
Lecz się nie przejmuję i bardzo siebie lubię
Bo jestem wyjątkowa, ola ola la!
Każdy jest piękny, czy mały czy duży,
Czy chudy czy gruby, w okularach lub bez
Podłużny, okrągły, kanciasty, pociągły,
Wąsaty, zębaty i uszaty też!
Ty też jesteś piękna! A Ty wspaniały!
A jak ktoś wam mówi, że jest inaczej, to się nie zna.
I w ogóle go nie słuchajcie!
Bo nie ma na świecie drugiego takiego i drugiej takiej jak ty!
Gdybyśmy wszyscy byli tacy sami
Byłoby nudno tak, że łojej!
Ale na szczęście różni nas wiele
I każdy z nas wyjątkowy jest
Ja jestem mała i pomarańczowa
Cebula jest żółta i ma dużo warstw
Szparag jest długi i chudy jak tyczka
A kokos jest okrągły i wszędzie włoski ma!
Każdy jest piękny, czy mały czy duży,
Czy chudy czy gruby, w okularach lub bez
Podłużny, okrągły, kanciasty, pociągły,
Wąsaty, zębaty i uszaty też!
Każdy jest piękny, czy mały czy duży,
Czy chudy czy gruby, w okularach lub bez
Podłużny, okrągły, kanciasty, pociągły,
Wąsaty, zębaty i uszaty też! …i włochaty.
I pryszczaty. I szczerbaty. I słupiasty.
I szponiasty. I błoniasty.
I plimplasty!
Hihi! Nie ma takiego słowa!
NAUCZYMY SIĘ WIERSZA:
WAKACYJNE PRZYGODY – Dorota Kossakowska
Chcę biegać po plaży i kąpać się w wodzie.
I chcę ciągle marzyć o wielkiej przygodzie.
Chcę łapać motyle oraz zbierać kwiaty.
To jest też zadanie dla mamy i taty.
Wakacyjna pora, przygód będzie wiele.
Będą się bawić wszyscy przyjaciele.
Bezpiecznie nad wodą i bezpiecznie w górach.
Biegamy po plaży i bujamy w chmurach.