ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE 

 
Propozycje tematów kompleksowych na miesiąc: KWIECIEŃ
 

1. NA WSI

2. PRACA ROLNIKA

3. JAK POWSTAJE KSIĄŻKA

4. CHRONIMY ŚRODOWISKO

 

Cele:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.

  • Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.

  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

  • Nazywanie zwierząt i ich potomstwa, poznanie roli zwierząt hodowlanych w życiu człowieka.

  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami domowymi, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.

  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

  • Kształtowanie przywiązania do symboli narodowych.

  • Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego.

  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech;

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.

  • Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą cyfr(1–9) i znaków (=, +).

  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.

  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.

  • Wprowadzenie liter j, J; w, W; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

  • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.

  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.

  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

  • Zestaw ćwiczeń porannych nr 15, 16.

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4, 5.

 

Wiersz do nauki:

Gabriela Skrzypczak „Ziemię mamy tylko jedną”

Ziemię mamy tylko jedną
Więc szanujmy Ją,
Bo cóż z nami stanie się,
Gdy zniszczymy własny dom.
Giną ptaki i zwierzęta,
Giną drzewa w lesie,
Nic nie robiąc, wciąż czekamy,
Co nam los przyniesie.
Dość lenistwa – ruszmy razem
I działać zacznijmy.
Żeby żyć móc na tej Ziemi
Więzy zacieśnijmy.
Chrońmy lasy, chrońmy wodę,
Dbajmy o przyrodę,
Uczmy kochać las i łąkę
Pokolenia młode.

 

Piosenka do nauki:

Zozi „Jest takie miejsce – Polska”

Jest takie miejsce na mapie świata
gdzie mieszka mama ja , no i tata
gdzie płynie Wisła
Gdzie są Mazury
u góry Bałtyk
na dole góry

Tu swą wielkością wszystkich zachwyca
miasto Warszawa – nasza stolica
a orła zdobi korona
flaga powiewa biało-czerowna

To Polska właśnie
to moje miejsce
tutaj mocniej bije mi serce
to Polska właśnie
to moje miejsce
tutaj mocniej bije mi serce

Polska, Polska

Gdzieś nad wierzbami szu,mi muzyka
ta od Szopena, od Fryderyka
tu , koleżanko oraz kolego
tak wiele miejsca jest dla każdego

To Polska właśnie
to moje miejsce
tutaj mocniej bije mi serce
to Polska właśnie
to moje miejsce
tutaj mocniej bije mi serce

Polska, Polska

W tych wielkich miastach
i małym wioskach
to nasza wspólna ojczyzna – Polska, Polska, Polska
Polska, Polska, Polska, Polska

To Polska właśnie
to moje miejsce
tutaj mocniej bije mi serce
to Polska właśnie
to moje miejsce
tutaj mocniej bije mi serce

Polska, Polska