Październik 2020

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze

 

Tematy kompleksowe na miesiąc –  Październik 2020 r.

  1. Jesień w sadzie.
  2. Jesień w ogrodzie.
  3. Życie zwierząt w jesiennym lesie.
  4. Ptaki jesienią.

 

Cele:

– Kształcenie inwencji twórczej dziecka;

– Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6, koncentracji uwagi;

– Wprowadzenie litery „O,o, A, a, M, m, T, t”  drukowanej i pisanej;

– Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie;

– Zachęcenie dzieci do wypowiadania się na dany temat;

– Przestrzeganie zasad zawartych w Kodeksie Przedszkolaka, próba samo-dzielnego rozwiązywania problemów w sytuacjach konfliktowych;

– Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu zabaw;

– Zwrócenie uwagi na dokładne mycie rąk;

– Kształcenie szybkiej reakcji na sygnał wzrokowy lub słuchowy;

– Kształcenie umiejętności odrysowywania, wycinania;

– Rozwijanie poczucia rytmu, powtarzanie sekwencji ruchów w rytm muzyki;

– Wdrażanie do zdrowego odżywiania;

– Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej;

– Kształcenie umiejętności rozpoznawania owoców i warzyw po charakterystycznych cechach;

– Posługiwanie się pojęciami: wewnątrz i na zewnątrz;

– Ćwiczenie słuchu fonematycznego – określanie głoski na którą rozpoczyna się lub kończy dany wyraz;

– Doskonalenie umiejętności bezpiecznego posługiwania się nożyczkami;

– Wyodrębnianie wyrazów w zdaniu;

– Kształcenie umiejętności grupowania przedmiotów  wg określonej cechy;

– Przeliczanie elementów zbioru i ich porównywanie, posługiwanie się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo;

– Utrwalenie cyfr 1,2,3, 4 oraz znaków: + i =;

– Śpiewanie piosenki z dziecięcego repertuaru, rozbudzanie zdolności wokalnych;

– Kształcenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby i przeliczanie ich;

– Zapoznanie z życiem wybranych zwierząt leśnych;

– Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, posługiwanie się pojęciami: pod, na, w, za, po prawej stronie, po lewej stronie;

– Skupienie uwagi na rytmach , wychwytywanie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich;

– Zapoznanie z wyglądem niektórych ptaków;

– Usprawnianie narządów mowy i utrwalanie prawidłowej artykulacji;

Piosenka:

„Alfabet warzywno-owocowy”

A jak ananas

B jak banan

C jak cytryna

D jak dynia

E jak endywia

F jak fasola

G jak gruszka

H jak hurma

 

REFREN

To jest alfabet warzywno-owocowy

Jedz go często, na pewno będziesz zdrowy…

To jest alfabet warzywno-owocowy

Dorodny i kolorowy

 

I jak imbir

J jak jabłko

K jak kiwi

L jak liczi

A Ł milczy

M  jak marchewka

N jak nektarynka

O jak ogórek

P jak papryka

 

To jest alfabet warzywno-owocowy

Jedz go często, na pewno będziesz zdrowy…

To jest alfabet warzywno-owocowy

Dorodny i kolorowy

 

R jak rabarbar

S jak sałata

T jak truskawka

U jak urodziwa pomarańcza

W jak wiśnia

Y nic nie ma

Z jak ziemniak

Ź też nic nie ma paparapapapa

Została nam już tylko jedna literka

Ta literka Ż się nazywa

A na Ż się zaczyna żurawina

I teraz już każda literka może śpiewać

 

To jest alfabet warzywno-owocowy

Jedz go często, na pewno będziesz zdrowy…

To jest alfabet warzywno-owocowy

Dorodny i kolorowy

 

Wiersz:

„Dzień dobry”

Dzień dobry tato i mamo kochana
Dzień dobry wszystkim mówię już od rana
Dzień dobry wołam do pana sąsiada
Dzień będzie dobry, nawet, gdy deszczyk pada

Pogłaszczę pieska przytulę też kotka
Dzień dobry powiem, jeśli kogoś spotkam
Pomacham też ręką do pana sąsiada
I już świeci słońce i deszcz przestał padać