ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE 

 
Propozycje tematów kompleksowych na miesiąc: MARZEC
 

1. OZNAKI WIOSNY

2. WSZYSTKO ROŚNIE

3. PRACOWITA WIOSNA

4. ŚWIĘTA WIELKANOCNE

 

Cele:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku;
  • Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla przedwiośnia i wiosny.
  • Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech;
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków, wprowadzenie znaku =.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
  • Wprowadzenie liter g, G, c, C; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką;
  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

 

Wiersz do nauki:

„Wiosenne kwiaty” Anna Łada – Grodzicka.
„Już kwiaty zakwitają
W lasach, ogrodach i na łąkach
– mówią o tym, że nadszedł
Czas wiosny i słonka.
Przyszły do nas kwiaty w gości
W swej wiosennej szacie,
Popatrzcie uważnie, może je poznacie?
Pierwszy to przebiśnieg biały.
Drugi – to stokrotka, kwiatek bardzo mały,
Trzeci jest jak złota łąka,
To kaczeniec cały w pakach.
Czwarty to krokus fioletowy,
Piąty – tulipan purpurowy,
I szósty – to żonkil w żółtym kolorze,
Ten ostatni słoneczny kwiatek
Do wazonu włożę.”

 

Piosenka do nauki:

,,Wielkanocny koszyczek”
I Wśród kolorowych jajek baranek biały śpi,
przytulił się do baziek, Wielkanoc mu się śni.


Ref: La,li,la,la,li,la,li,li,la
Wielkanoc mu się śni.


II Cukrowe ma futerko, cukrowe różki ma,
cukrowym małym dzwonkiem cukrowe piosnki gra.


Ref: La,li,la,la,li,la,,la,li,la,
cukrowe piosnki gra.


III A obok mały zając wystawił uszka swe
wygląda, nasłuchuje, Wielkanoc zbliża się.


Ref: La,li,la,la,li,la, la,li,la,
Wielkanoc zbliża się.


IV Jest cały z czekolady, ubranko srebrne lśni,
położył się w koszyczku, Wielkanoc mu się śni.


Ref: La.li.la,la,li,la,la,li,la,
Wielkanoc mu się śni