ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
1. KTO TY JESTEŚ?
2. NA ŁĄCE
3. MOJE ZWIERZĄTKO
4. MAMA I TATA
5. DZIEŃ DZIECKA
Cele:
-
Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych, muzycznych.
-
Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków na ich podstawie.
-
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
-
Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.
-
Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.
-
Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
-
Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
-
Poszerzanie czynnego słownika dziecka.
-
Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
-
Wprowadzenie liter ł, Ł, z, Z,
-
Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
-
Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
-
Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
-
Uświadomienie dzieciom, że zwierzęta też przeżywają emocje, odczuwają radość i ból.
-
Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
-
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc (przychodnia weterynaryjna) i osób tam pracujących (weterynarz).
-
Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
-
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
-
Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 0, 10 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
-
Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności, dodawania i odejmowania.
-
Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
-
Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
-
Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, składanie obrazka z części – przygotowanie do czytania i pisania.
-
Nauka piosenek i pląsów.
-
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
-
Zachęcanie do improwizowania i wyrażania siebie w formach plastycznych, muzycznych i ruchowych.
-
Zestaw ćwiczeń porannych nr 17, 18.
-
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 6, 7.
Wiersz do nauki:
Indywidualne wiersze na uroczystość z okazji „Święta Rodziny”.
Piosenka do nauki:
„Piosenka bajkowa”
Za siódmą górą, za siódmą rzeką,
tak jak w starej dobrej bajce,
dorośli mówią dzień dobry dzieciom,
wszystko, wszystko jest inaczej x2
Tam słońce nigdy nie zachodzi, x2
I błękitne wciąż jest niebo,
Tam nie ma głupich ani mądrych, x2
I nikt na tronie tam nie siedzi.
Król Maciuś mógłby pozazdrościć,
I książę co pokochał różę,
To świat dla Jasia i Małgosi,
zamieszkać też chciałby tam Kopciuszek.
Tam słońce nigdy nie zachodzi, x2
I błękitne wciąż jest niebo,
Tam nie ma głupich ani mądrych, x2
I nikt na tronie tam nie siedzi.