ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE 

 
Propozycje tematów kompleksowych na miesiąc: MAJ
 

1. KTO TY JESTEŚ?

2. NA ŁĄCE

3. MOJE ZWIERZĄTKO

4. MAMA I TATA

5. DZIEŃ DZIECKA

 

Cele:

  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych, muzycznych.

  • Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków na ich podstawie.

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.

  • Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.

  • Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.

  • Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.

  • Poszerzanie czynnego słownika dziecka.

  • Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.

  • Wprowadzenie liter ł, Ł, z, Z,

  • Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.

  • Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.

  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej.

  • Uświadomienie dzieciom, że zwierzęta też przeżywają emocje, odczuwają radość i ból.

  • Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem.

  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc (przychodnia weterynaryjna) i osób tam pracujących (weterynarz).

  • Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.

  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 0, 10 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.

  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności, dodawania i odejmowania.

  • Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.

  • Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.

  • Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, składanie obrazka z części – przygotowanie do czytania i pisania.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

  • Zachęcanie do improwizowania i wyrażania siebie w formach plastycznych, muzycznych i ruchowych.

  • Zestaw ćwiczeń porannych nr 17, 18.

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 6, 7.

 

Wiersz do nauki:

Indywidualne wiersze na uroczystość z okazji „Święta Rodziny”.

 

Piosenka do nauki:

„Kocham Cię, Ti amo, Je T’aime”

Usiądź mamo przy mnie blisko

I posłuchaj tych słów,

Ty z pewnością wiesz to wszystko,

Jednak powiem to znów.

 

Kocham Cię Ti Amo je taime

I nie pytaj mnie dlaczego tak jest

Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną

Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

 

Kocham Cię Ti Amo je taime

I nie pytaj mnie dlaczego tak jest

Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną

Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

 

Popatrz mamo w moje oczy

Ujrzysz w nich miłość mą.

Nawet bardzo późno w nocy Śpiewać będę Ci to.

 

Kocham Cię Ti Amo je taime

I nie pytaj mnie…